Sidor

onsdag 14 juni 2017

Backar bandet för att se vad som gick snett


Jag sitter och läser tre av mina gamla inlägg:

  • Mindmap 2017 - Infria mina löften till mig själv.
  • 2017 - Nytt år nya planer.
  • Mindmap 2016 - Nöjd.

Varför jag läser alla tre inläggen beror på att de hänger ihop, det börjar med Mindmap 2016, Mindmap 2017 bygger vidare på den tidigare och 2017 - Nytt år nya planer är en förklaring hur jag ligger till och hur jag ska gå tillväga mer ingående.

Varför vill jag läsa igenom dem? Ja inte är det som rubriken kan få en att tror att det gick snett på grund av dem, nej det är något helt annat och det är det detta inlägg ska handla om. Jag försöker se hur jag ligger till nu i förhållande till mina planer som jag hade då, för att kunna ändra mitt liv så jag kommer tillbaka i spåret där jag var. Inte skriva så mycket om vad som gick fel, för det vet jag redan om så det behöver jag inte älta för mig själv, nej det här är lite mer tankar om vad jag behöver göra för hitta rätt igen. Visst det kan bli lite glimtar om vad som hänt under den tiden som gått, men inte så ingående för det har jag ingen nytta utav.

Om man tittar först på inlägget "2017 - Nytt år nya planer" så ser man början på krånglet, min hälsa. Det finns flera faktorer som spelar in här, men vi hoppar över detaljerna. Det "dåliga" har sedan fortsatt fram till en månad tillbaka, då jag började träna igen efter att hållit upp med min träning helt i tre månaders tid. Det går trögt, men det går framåt och en av orsakerna till att jag känner att det inte vill gå framåt, är att jag har svårt att se något bra inför framtiden och därför har jag svårt att se mina bra sidor, har mest bara sätt mörkret.

När jag läser igenom inlägget "Mindmap 2017 - Infria mina löften till mig själv" och kollar hur jag ligger till rubrik för rubrik så ser det ut så här just nu.

  • Grund: Möjligheter, planera, passionen och meditationen.
    Här är allt lagt på is just nu, men tanken finns att jag ska sätta mig ned och planera igen och sen sätta fart på det övriga med. 
  • Balans: Kost, träning och vikt.
    Här har jag försökt så gott det går med tanke på hur jag mått, visst det går inte enligt grundplanen, men jag har stretat emot så att allt jag har byggt upp inte är helt förgäves. Dvs. jag har försökt tänka på vad det är jag äter, även om jag inte har kunnat träna, så har rört på mig och gjort mina övningar/träningar för att hålla igång min kropp så jag inte har blivit allt för påverkad av mina skador jag har i kroppen. Visst jag har gått upp i vikt, så det lär bli lite tuffare nu, men det är inte helt hopplöst och det går att fixa om jag bara har tålamod. 
  • Viktigt: Framtidsutsikter, livskvalité, nöjen och familjen.
    Här är det väl bara familjen som är kvar, fast det inte har varit så mycket skoj så har vi kämpat på, utan dem hade jag aldrig orkat igenom detta. För att ge mig och min familj den framtid jag vill ha, krävs planering som jag nämnde i första punkten (grund). Sen får jag inte glömma bort att ha roligt på vägen även när det känns tungt, så att vi kan få den livskvalité vi så gärna vill ha.

När jag sedan läser inlägget "Mindmap 2016 - Nöjd", så känns det som överkurs i det läget jag är i nu, först gäller det komma på hur jag ska komma tillbaka där jag var, sen kan vi börja studera detaljerna.

Jag har redan börjat skissa på en plan en tid tillbaka, går inte in på detaljer om de här i detta läget. Det är bara att fortsätta sätta upp mina planer efter mina egna förutsättningar, mina framtidsplaner helt enkelt. Vad som gjorde att det hela stoppades upp, jag tappade tron på mig själv för en stund. Utan tron är det svårt att se framåt, men när jag insåg vad jag åstadkommit fast jag har haft det rätt så jobbigt en längre tid, så inser jag hur jag bra jag är egentligen 😊

Ha det så gott och ge dig  själv de bästa förutsättningarna för att må så bra du bara kan, kramiz 💗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar