Sidor

onsdag 21 december 2016

Mindmap 2017 – Infria mina löften till mig själv



Om man jämför texten i mindmapen för 2016 och 2017 så ser det ut som ungefär samma och det stämmer till viss del, jag bara definierar om det hela i tre områden istället, vilket syntes lite diffust i det jag ritade på själva mindmapen 2016, men det är inte med  i texten. Vad det innebär i praktiken är att jag tänker lite djupare inför 2017 och vad det ger mig, men den här gången skriver jag inte lika mycket under varje punkt utan bara det mest relevanta. Behöver jag veta mer så går jag in och läser Mindmap 2016 - Nöjd där det står lite mer detaljerat vad jag behöver tänka på. Jag har helt enkelt utvecklat den gamla mindmapen till en högre nivå, då den var riktigt bra uttänkt ifrån början. Inför 2016 så handla det om att vara nöjd eller se till att bli nöjd och om jag jag inte var det så skulle jag inte låtsas som om jag var det. Vara sann mot sig själv, släppa fram idéer och känslor, för att utveckla mig själv i rätt riktning. Inför 2017 så går jag helt enkelt vidare till nästa nivå och har fortfarande tanken om att vara nöjd i botten, det är mer spännande än vad kanske låter som. Nu handlar det om att förverkliga mina idéer och drömmar, infria mina löften till mig själv.

Rubriker:
  • Grund: Möjligheter, planera, passionen och meditation.
  • Balans: Kost, träning och vikt.
  • Viktigt: Framtidsutsikter livskvalité, nöjen och familjen.
Detaljer:
  • Grund:
    Se möjligheterna, planera så att allt flyter på som det ska. Men glöm inte bort passionen, vad det är som jag brinner för. För att jag ska kunna hålla fokus på det som är viktigt för mig.
  • Balans:
    Hålla koll på kosten, träningen och vikten. Det här är en väldigt viktig del av mitt liv, det är inget jag jag gör lite då och då utan det här gör jag hela tiden, det skapar den balans jag behöver i mitt liv.
  • Viktigt:
    Ha framförhållning för framtiden, men glöm inte bort att leva, blanda allvar med nöjen för att behålla livskvalitén. Lägger till familjen i den här punkten för det är det viktigaste som finns för mig :) <3
Ha det så gott och ge dig själv de bästa förutsättningarna för att du ska må så bra du kan, kramiz <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar