Sidor

onsdag 17 januari 2018

Letandet


Det känns som om jag letar efter något hela tiden, jag letar efter fel, jag letar efter det som är rätt, men tänk om allt letande gör att jag missar att leva?

Det känns som det är dags och börja lita på livet, på mig själv och allt omkring mig.

För vad kan gå fel? Kanske allt eller ingenting, men vad gör det om inget blir som jag tänkt för det kanske blir som det är tänkt, på gott eller ont.

För det känns ibland som hur jag än gör så blir det som det blir, så varför lägga tid på något som jag ändå inte kan ändra på?

Så klart jag ska drömma, göra det bästa av mitt liv, men släppa taget om kontrollerandet och lita på att jag kan det här. För vid här laget har jag lärt mig så pass mycket att jag vet vad jag vill och det som jag inte kan styra över ja då är det så.

Numera känns det som om rädslan styr mitt liv, är så rädd att något går fel att jag slutat ens att prova på. Om jag aldrig vågar att prova på något nytt, hur ska jag då kunna hitta något nytt och bättre?

Nu kan det här låta som en motsägelsefullt mot det jag skrivit tidigare här, men det här handlar om ungefär samma sak, det handlar om att förbättra mitt liv. Ja bägge två faktiskt, att sluta oroa mig och lita på att det blir som det är tänkt och för att förbättra min situation så måste jag våga mig på att prova nya vägar lite då och då för att hitta rätt.

Det är dags att ge sig ut på vägarna på äventyret kallat livet, för vad gör det om jag får fler gråa hårstrån, hellre det än att jag på min dödsbädd ångrar allt det jag aldrig gjorde.

Släppa kontrollen och vara fri, ha lite kul på vägen och sluta oroa sig hela tiden. Lägga tid på roligheter istället för på tråkigheter, låter som en bra plan 😊

Time 4 fun 😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar