Sidor

tisdag 2 januari 2018

Fokus på det viktigaste

En text som jag skrev två dagar innan jul men som jag aldrig hann lägga ut i bloggen innan året var slut.

Tror att jag fokuserat på fel saker, blev rädd och skrämd, så jag fokuserar på det dåliga. Eftersom jag mår så dåligt, så funderar jag på att byta taktik, fokus på det viktiga och ta en sak i taget istället och se om det fungerar bättre.

För det känns som om jag kommit till slutet, att inget kommer att bli bättre, ingen skön känsla. Så det finns inget att förlora på att byta taktik, börja med att fokusera på andningen och det som är bra, det positiva.

Fick för mig att jag inte behöver mitt inre ljus, kanske dags och inse att jag själv är ljuset. Det är bara jag själv som kan styra min egen framtid, så tillbaka till grunden, dags att meditera för att finna min inre styrka igen.

Komma ihåg vem jag är och vilka mina styrkor är, påminna mig själv att döden endast är en del av livet. Ingen idé att låta rädslan styra mig, bara låta livet ha sin gång och njuta av det så länge det varar.

Jag är duktigare än jag tror, jag har låtit rädslan knäcka mig och därför tror jag inte längre på mig själv. Detta har gjort mig sjuk, men något jag inte gör, jag ger aldrig upp :)


I´m still a fighter, so bring it on :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar