Sidor

måndag 3 juli 2017

Tankar om skrivandet

Sitter och tänker varför jag skriver så  mycket, det är oftast när jag inte mår bra. Tanken med mitt skrivande är att jag mår bättre av det, då dyker tanken upp: Den dagen jag skulle må riktigt bra, slutar jag skriva då eftersom som själva skrivandet är en del i min process av att må bättre?

Förmodligen inte, för livet i sig är en process, inget är fixerat utan är i ständig rörelse. Det händer alltid nya saker och vissa saker påverkar en mer än andra, så mitt skrivande kommer nog aldrig sluta för det är en del av mig och den jag är. Så om du tycker att jag mest skriver om jobbiga saker, så har du just nu fått svar på varför, det är ett sätt för mig att må bättre, att få skriva av mig skiten.

Jag är en känslomänniska, så är det bara 😊
Fast inget är ristat i sten, så klart jag kommer skriva om de saker som gör mig glad och hel också.

Min familj och mina vänner gör mig glad och hel som exempel 😄

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar