Sidor

söndag 30 juli 2017

En påminnelse, den viktigaste orsaken varför jag vill förändra mitt liv

Glöm inte bort varför du började, vad var det viktigaste som gjorde att du ville förändra ditt liv?

Jag vill gå ned i vikt för att jag ska leva så länge jag bara kan, för jag vill finnas där för min familj, min älskade son och min fru 😊💓

Det handlar inte om utseende, för det bryr jag mig inte om (har jag aldrig gjort), det handlar om vilken skada extrem övervikt gör mot kroppen.

Jag har problem med att gå ned i vikt, så jag behöver påminna mig om varför jag gör det här. För tydligen hjälper det inte att inse att jag håller på att ta dö på mig själv i förtid, mår man inte bra så tröstäter man och då spelar inget annat någon roll tydligen.

Vikten gör att jag:
  • orkar mindre
  • får ont i benen, knäna och fötterna
  • får kramp
  • mår illa
  • är mindre smidig
  • får sämre kondition
  • får sämre självförtroende (till viss del)

För att hitta tillbaka där jag var tidigare, när min plan att gå ned i vikt fungerade, så behöver jag tänka igenom en plan för att hitta tillbaka.
  • Fasta tider
  • Äta rätt
  • Röra mig mer, inte bara träna på gymmet
  • Ta mig tid att ha roligt

Jag gick ned i vikt som var det var tänkt, det gick riktigt bra i nästan ett år, jag var medveten om att det första året av två kommer att vara enklare än det andra. Det jag inte hade räknat med var att jag skulle bli så sjuk att jag inte kunde träna på gymmet under 3 månaders tid i början av det andra året, sen hjälpte det inte att jag blev av med min aktivitet under dagarna vilket rubbade det här med fasta tider. Istället för att enligt planen gå ned 6 kg så gick jag upp 7 kilo. Men det spelar ingen roll just nu, jag börjar om, visst det blir tufft, men jag är en tuff jäkel om jag bara vill 😜

Det här är ingen grej jag gör för stunden, jag bantar inte, jag ändrar min livsstil, det är en väldigt stor skillnad det. Vill bara påpeka det, så det är solklart vad det här handlar om. Ja visst jag kämpar på för att gå ned i vikt, men skillnaden mot att banta är att jag ändrar hela mitt sätt att leva, när jag har gått ned de kilon jag ska gå ned så ska jag fortsätta äta och dricka på samma sätt liksom hur jag rör och lever i övrigt när jag nått min målvikt. Att tänka på vad jag äter och dricker, den ska inte ha några gifter i sig, det är mitt stora mål, inte själva vikten som många kan tro.

Ta hand om dig och dina nära och kära, kramiz 💓

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar