Sidor

onsdag 2 mars 2016

Stresshantering och mota bort energitjuvar

Jag har börjat se ett illavarslande tecken, jag är ofta stressad, fast det oftast inte finns någon anledning till att stressa kan tyckas. Men så har mitt liv sätt ut rätt länge, det är inget som bara har kommit nu. Eftersom jag är i högre läge, rent andligt sätt då jag mår så bra på många plan, så är det lättare att se problemen och lösningarna.

Likaså har jag känt att jag har svårt att värja mig mot negativa energier, blir arg och irriterad vilket inte är så bra för hälsan. Visst så klart man inte ska bli en mes och ja-sägare bara för att få lugn och ro, nej man måste välja sina strider med omsorg. Jag tjänar inget på att skada mig själv, vilket är bra att tänka på. Det här med energier, negativ och positiva, det har jag haft uppe här tidigare på bloggen och det är dags att komma ihåg vad jag lärt mig sen tidigare. Alla energier oavsett om de är positiva eller negativa energier är i grund och botten bara rena energier, det är vad vi gör av denna energi som kan ge positiva eller negativa effekter hos mig beroende på hur jag låter dem påverka mig.

När det gäller stressen så finns det en grundläggande anledning, jag oroar mig för många saker i mitt liv. Men oftast stressar jag för att jag ska hinna göra så mycket som möjligt också, men det ger ju bara kvantitet här livet när det borde vara kvalité i mitt livet som borde prioriteras. Som jag gör med andra saker för att förbättra min livskvalité och livslängd, stress kan ju faktiskt vara skadligt och i värsta fall dödligt. Jag äter numera rätt och tränar regelbundet tre gånger i veckan, i övrigt rör jag på mig mycket, men det finns mer jag kan göra där, jag har ett stillasittande jobb så där har jag funderat på att sätta in ett program som påminner mig om att ta en bensträckare, eller göra lite övningar framför datorn för att mjuka upp axlar och nacke.

I övrigt känner jag att jag behöver hitta tillbaka till när jag inte påverkades så mycket att vad andra säger eller gör, jag inser att jag inte är i så bra inre balans som jag skulle vilja ha det, så det vill jag ändra på då det påverkar mig negativt för mycket. Fråga mig själv om det som påverkar mig verkligen har med mig att göra, gör det inte det, sluta bry mig om det inte gör någon illa.

Jag inser att jag måste bry mig om hela mitt mående på alla plan, för att kunna bli hel igen. Börja meditera mer igen för att hitta mitt inre lugn igen, min inre balans är också viktigt att hitta J

Jag har även tagit tag de saker som har blivit liggande, då orken och hälsan inte varit på topp, men nu är det dags då jag mår mycket bättre J

Jag har även tagit tag i min hälsa ordentligt då jag nu har fått en bra boost av mitt ändrade träningssätt och mina ändrade kostvanor, ska bara trimmas in det lite så är vi snart i mål där J 

Så planerna är satta, sen är det bara att jobba på med dem, så in med lite glädje och skratt så lär det här gå som en dans J

Ta väl hand om dig och dina nära och kära, kramiz


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar