Sidor

fredag 26 februari 2016

Dimman

Svaren vi söker om hur vi ska göra med våra liv, döljs ibland av en dimma vi själva omedvetet har skapat, vi har skapat den för att skydda oss själva, vi är rädda för att gå vidare till nästa steg då vi känner trygghet i det vi redan vet och kan, även om det inte är rätt för en. Den här dimman är inte lik en vanlig dimma, en vanlig dimma ser du, den här dimman döljer vissa saker för dig och samtidigt är den osynlig i sig för att inte avslöja att den finns där.

Den ser till att vi stannar kvar i detta steg där vi känner oss trygga då vi redan vet svaren, till slut tröttnar vi på att irra runt och svara på samma frågor hela tiden och det är då vi märker att vi har redan har svaren och det enda som hindrar oss att ta nästa steg är att välja i vilken riktning vi vill gå. Det finns inget facit på vilket alternativ som är det rätta här, utan det är upp till var och en att söka i sitt inre efter det val som passar bäst för en just nu i detta ögonblick, för i framtiden kan du vara tillbaka i samma frågeställning igen för att ta nästa steg. Ta ett steg i taget och lita på din egen förmåga så kommer det här att gå bra. Oftast är det största hindret för oss vi själva, vi vågar inte lita på oss själva och vår egen förmåga.

Rädslan för det okända är en stark kraft som kan vara svår att besegra, så det första man behöver lära sig är att ha tillit till sig själv, du har dig själv närmast och vem vet bäst vad som passar dig bäst än dig själv? Svaren till det hittar du i ditt innersta, en bra början är att lära sig hur man gör för att nå sitt innersta. Med meditation kan man nå sitt innersta jag, hur man gör det bäst är upp till dig att ta reda på då, det kan vara olika för olika individer vad som passar bäst. Det kan vara bra att söka råd av en guide som kan visa dig vägen, men det är bara du själv som kan hitta de rätta svaren för just dig.

Det kan ibland vara svårt att lita på sig själv då man tidigare har gjort fel val i livet. Men det hör till det förflutna, lev i nuet och blicka framåt och skapa din egen bättre framtid för dig själv, när du har gjort det kan du sen hjälpa dig själv och andra.

Så gå ut i dimman och lita på dig själv och din förmåga, så ska du se att snart har dimman lättat och du ser alla svar på dina frågor klart och tydligt.

Ta hand om dig och dina nära och kära, kramiz <3


2 kommentarer:

  1. Bra skrivet Håkan. Håller med :) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tina det värmer när det kommer från dig, den här gången skrev jag bara, tänkte inte så mycket, okej jag korrekturläste det först innan jag la ut det, men jag behövde inte rätta så mycket då det kom direkt inifrån mig själv - du vet vad jag menar :-)

      Det här är det jag själv brottas med, att våga lita på mig själv, att våga ta steget ut i det skrämmande okända :P Tack vare dig så har fått mig en riktig tankeställare, nu ska jag bara komma på vilken väg jag ska välja härnäst för att nå nästa nivå, tack Tina för att du guidar mig och är en riktig vän, kramiz <3

      Radera