Sidor

tisdag 3 september 2013

Sorg

Sorgen försöker sätta sina klor i mig
Göra mig så ledsen och saknaden så stor
Jag gråter så att allt ont jag känner kan komma ut
Så det finns rum för glädje och skratt som du alltid delade med dig

De glada minnena vi fick tillsammans får mig att le
Känner av värmen du gav oss alla omkring dig
Alla tokiga upptåg, alla berättelser du hade att ge
I din värd levde alla sagodjur och sagofigurer man kan tänka sig
Där var jag en av silverprinsarna, den andre är min bror

I ditt sinne blev du aldrig gammal, bara din kropp
Ditt hjärta fanns i Göteborg, även i Italien, din inre värld var så stor
Du levde stora delar av ditt liv i Stockholm
Men har nu fått din sista vila i Göteborg
Cirkeln är nu sluten, du har fått komma hem till din kära familj

Hälsa de dina, hälsa morfar, mannen du delade ditt hjärta med likaså kärleken till Italien.

Må du vila i frid Linea Von Smultronblad ifrån Hallonstigen

//Silverprinsen