Sidor

tisdag 21 maj 2013

Dikt - Tömd på kärlek

Jag känner mig helt tom
Har inget att ge
Jag kan inte ta emot
Vad är det för fel
Det enda jag känner är smärta

Kraften inom mig har tagit slut
Jag känner mig tom
Kärleken har flugit sin kos
Varför det händer nu kan jag inte förstå
För jag har inte gjort något fel

Tomheten gör mig förvirrad
Jag har min familj och mina vänner
Men ända så känner jag mig så övergiven och ensam
Tröttheten sprider sig i min kropp
Men jag får ingen ro till vila eller att sova
Känns som om jag börjar tappa kontrollen

Helt tom på känslor
Förutom smärtan som håller mig vaken
Känner förlusten men jag vet inte av vad
Så många frågor utan svar
Är det här början på slutet
Eller är det början på något nytt?


2 kommentarer:

  1. Låt det göra ont och håll om dig själv bara
    Släpp att behöva veta
    Förändringar är stora nu
    Påverkar på många sätt
    Gör ont, smärtar att lämna, för att finna och vinna

    Kram
    Gunilla

    SvaraRadera